Posted: Wed Feb 04, 2009 6:32 pm Post subject: verbinding tussen wall jack en fxo-module
Dus ik heb een gewone POTS-telefoonlijn, en om het PSTN-signaal op te vangen op mijn Asterisk-server heb ik een pci-kaartje met enkele RJ-11 poorten en FXO-modules.
Hoe connecteer ik nu de plaats waar mijn telefoonlijn eindigt in mijn muur met mijn Asterisk-server ???
Kan ik daar een gewone RJ-11 kabel tussen gooien of moeten de uiteinden van deze kabel speciaal zijn ?
Een gewone RJ-11 kabel moet werken. Pas wel op dat je niet de telefoonlijn op een FXS poort aansluit. (Dan ontsnapt de "magic smoke" en zonder de "magic smoke" doen de kaarten het niet).
Een gewone RJ-11 kabel moet werken. Pas wel op dat je niet de telefoonlijn op een FXS poort aansluit. (Dan ontsnapt de "magic smoke" en zonder de "magic smoke" doen de kaarten het niet).
Gr. Rob
Inmiddels is mijn systeem al up-and-running, maar toch bedankt voor de feedback.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum